21 Ocak 2016 Perşembe

En Son Ne Okudum?

Merhaba,
Bu aralar kitap okumaya çok vakit ayıramasam da geçen hafta bitirdiğim bir romandan bahsetmek istiyorum. Ayşe Kulin'in son romanı "Tutsak Güneş".

Distopya tarzında yazılmış bir roman. Ayşe Kulin'in daha önce bu tarzda yazılmış bir romanını okumamıştım, varsa yorumlarınızı bekliyorum. Yakın gelecekte geçen bu romanda, ana karakterimiz Yuna Ramanis Cumhuriyetinde yaşan bir bilim kadını. Kitabın adı nereden geliyor önce ona değineyim. Nasıl oluyorsa Güneşin önüne bir gökcisim geliyor ve bu cisim Ramanis Cumhuriyetini güneşin ışınlarından mahrum bırakıyor. Teknolojinin bir hayli ilerlediği, insanların toz gıdaları sulandırarak beslendiği, seçiminize göre renk değiştirme özelliğine sahip kıyafetlerin ve daha birçok icadın olduğu bir zaman diliminde yaşanan olayların anlatıldığı romanda ülkemizde yakın geçmişte yaşanan olaylara ilişkin göndermelere de rastlıyorsunuz. Yazarın kimlere göndermeler yaptığını kolaylıkla anlayabiliyorsunuz. Ramanis Cumhuriyetinde yönetim bir hayli baskıcı, halk üzerinde ciddi bir denetim mekanizması var; yönetimine yönelik eleştiriler ve başkaldırı var haliyle. Kadınlar doğurdukları çocuk sayısı ile doğru orantılı olarak değer görüyorlar, tabiki çocuk sayısının artmasına yönelik hükümet teşviki bu hususta en önemli etken. Kitabın yarısından itibaren tempo artıyor ve kitap yeni olaylara gebe bir gelişmeyle sona eriyor; devam kitabının geleceğini tahmin ediyorum.
Kitap sıkıcı değildi ancak mutlaka okunması gereken bir kitap diyemeyeceğim. Distopik filmlere ve kitaplara olan ilgimden mi bilemiyorum ama kitabı özgün bulamadım. Okurken sanki daha önce okumuşum gibi his uyandıran bölümler vardı. 
Siz nasıl buldunuz bu romanı? Beğenip beğenmediğinizi, görüşlerinizi merak ediyorum.
Yeni bir kitap değerlendirmesinde buluşmak dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşüncelerinizi bilmek ne güzel olur :)

Airbnb ile İlgili Tavsiyelerim, Tecrübelerim ve İndirim Kuponu

Merhaba :) Seyahat etmeyi ve kalacağınız yerlere fazla para ödememeyi sevenlerdenseniz buyrun :) Yurtdışı seyahatimiz öncesinde kalacak...