21 Ocak 2016 Perşembe

Hamilelik Üzerine Birkaç Satır...

Merhaba,
Hamilelikte 33. haftama gelmişken biraz edindiğim tecrübeleri paylaşmak istedim. Ankara'da Lokman Hekim Hastanesi'nde Sebahat Hanım'a gidiyorum. Kendisi normal doğumu destekleyen, hypnobirthing yöntemini uygulayan, güler yüzlü ve iletişimi kuvvetli bir doktor.
Çok şükür rahat bir hamilelik geçiriyorum. Doktorum yine de tedbirli olmak adına bebeğin kalp sağlığı ile ilgili Fetal Eko (Fetal Ekokardiyografi) çekinmemi önermişti. Lokman Hekim'de bu çekim 300-350 TL civarındaydı. Zaten özel hastane masraflıyken ekstra bir masraf daha yani. Devlet hastanelerinde ise gidip ben fetal eko çektirmek istiyorum dediğinizde hemen sıra bulamıyorsunuz; sıra bulsanız da kendileri detaylı ultrason çekip gerek görürlerse fetal eko çekiyorlar. Hal böyle olunca doktorum Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Hastanesine yönlendirdi. Bu hastaneden telefonla randevu alıyorsunuz, gayet rahat bir şekilde sıra beklemeden fetal eko çektirebiliyorsunuz. Ücreti ise 80 TL. Ultrason çekimi gibi acısız, ağrısız bir işlem olduğunu söyleyebilirim.
Şeker yüklemesi testi ile ilgili son yıllarda çok fazla şey söyleniyordu. Ben tüm söylenenlere kulak tıkamaya ve doktorumun yönlendirmesi ile hareket etmeye karar vermiştim. Doktorum testi yaptıracağız deyince hiç düşünmedim. Şekerli hafif limon aromalı bir içecek içiyorsunuz,verilen şeker miktarına göre 1 veya 2 saat bekliyorsunuz. Bu süre içinde birşey yiyip içmemek, uyumamak ve de kusmamak önemli. Testin başında ve bekleme süresinin sonunda yapılan kan testlerinin sonuçları karşılaştırılıyor. Benim sonuçlarım normal sınırlar içindeydi.

Hamilelikte esas olan ay hesabından ziyade hafta hesabı. Son regl tarihinize göre yapılan hafta hesapları hamilelik sürecinizi şekillendiriyor. Hamileyken 32. haftada alabileceğiniz çalışabilir raporunu 32+0 haftalıkken; doğum iznine ayrılmak için 37. haftada almanız gereken çalışamaz raporunu ise 37+0 hafta itibarıyla alabiliyorsunuz. Bugün Ankara'da kar tatili varken belirteyim, kar tatilleri kamu kurumlarında çalışan hamileler ve süt izni kullanan anneler için de geçerli. Özel sektörde çalışanlar bu konuda ne deseler haklılar, bu konuda kamu-özel ayrımı yapılmasını doğru bulmuyorum ama verilen izin idari izin olduğu için ne yazık ki yapacak birşey yok... 

Hamile pantolonları ile ilgili iş işten geçtikten sonra öğrendiğim birşeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Pantolonlar ilk aylarda oluyor ama yavaş yavaş düğme ile ilik arasındaki mesafe artıyor. Ben hemen hamile reyonlarına atmıştım kendimi. İki kot ve bir kumaş pantolanla bu süreci tamamlayacağımı umuyorum. Bahsedeceğim kurtarıcının adı "Bellybelt". Türkiye'de satışı yok bildiğim kadarıyla. Zaten satın almanıza da gerek yok. Terzide veya dikiş makineniz varsa evde yapabileceğiniz bir aparat. Üzerinde bir düğme ve bir ilik bulunuyor. Göbeğinizden dolayı size ihanet eden pantolonunuzu bir süre daha giymenize yardımcı oluyor. Ben bir blogda görmüştüm. Linkini de sizlerle paylaşayım: http://www.lacintenel.com/2010/09/hamile-pantolonu-basit-cozum.html

"Çatladın mı?", "Annende çatlak yoksa sende de olmaz!", "Bu kadar kilo almaya kesin çatlarsın!" Sağol yani teşekkür ederim :D Göbeğinizde oluşmuş ya da oluşması muhtemel çatlakları kendine dert edinenlerden duyacağınız birkaç şey... Ben kuru ve çatlamaya müsait olduğundan emin olduğum cildim için ilk aylardan itibaren düzenli olarak Lierac Phytolastil Gel kullandım. Sarımsı şeffaf bir jel, cilt çabucak emiyor ancak çok bereketsiz bir ürün. Son iki aydır Lierac'ı nadiren kullanıyorum. Sebebi yeni bir krem değil de daha doğal bir çözüme yönelmem. Aktardan katı formda aldığım kakao yağını eritip masaj yaparak uyguluyorum. Biraz zahmetli olduğunu belirtmeliyim. Jel veya krem gibi hemen emilmiyor, beklemeniz gerekiyor. Ancak sağladığı nemli cilt yüzünden vazgeçilmezim oldu :) Şu ana kadar herhangi bir çatlama belirtisi yok. Son haftalarda ne olur bilemiyorum. Elbette hiçbir jel, krem veya yağın %100 garantisi yok, ancak düzenli kullanım ve bol su tüketimiyle bu bakıma destek olmak hamilelerin birinci vazifesi :D


 

Hamilelik süreci kişiden kişiye göre değişen bir süreç; öncelikle bunun farkında olmalısınız. Etrafınızdaki hamilelere göre kilo alımınız, bulantılarınız, cildinizde meydana gelen değişkenlikler, ruh haliniz, takviye vitamin vs. kullanımınız, tahlil sonuçlarınız... ve daha birçok şey farklı olabilir. Kıyaslama yapmamak, kendinizle barışık olmak ve sabırlı olmak sizlere naçizane tavsiyemdir.
Bebek için yapmış olduğum alışverişleri ve hastane çantamı nasıl hazırlayacağımı yakında sizlerle paylaşacağım.
Sevgiyle kalın...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

düşüncelerinizi bilmek ne güzel olur :)

Airbnb ile İlgili Tavsiyelerim, Tecrübelerim ve İndirim Kuponu

Merhaba :) Seyahat etmeyi ve kalacağınız yerlere fazla para ödememeyi sevenlerdenseniz buyrun :) Yurtdışı seyahatimiz öncesinde kalacak...